Home
Projecten Onafhankelijke keuze-informatie gecombineerd met ervaringen

Onafhankelijke keuze-informatie gecombineerd met ervaringen

Stichting Hoormij biedt via www.hoorwijzer.nl onafhankelijke keuze-informatie en ervaringsgegevens. Websitebezoekers kunnen hierdoor bewust kiezen welke hoortoestellen zij willen, naar welke specialist zij gaan en welke verzekeringen zij afsluiten. Ook kunnen ze zich laten informeren over wat een audiologische centrum te bieden heeft. Het interactief stappenplan geeft inzicht in welke zalen van openbare gebouwen in Nederland voorzien zijn van ringleidingen.

  • Website voldoet aan toegankelijkheidseisen
  • Informatie uit diverse databases wordt ontsloten
  • Zowel informatie van audiciens en fabrikanten als gebruikerservaringen

 

www.hoorwijzer.nl

Een mooie uitdaging

“Een enorme hoeveelheid gegevens uit meerdere bronnen toegankelijk maken, dat blijft een mooie uitdaging”, aldus Edwin Siebel, WordPress back-end developer bij Yard. “Interessant is dan hoe je life search, zoeken en vinden tegelijk, werkend krijgt. Dit vraagstuk komen we bij meerdere opdrachtgevers tegen, waarbij we met een headless architectuur werken. Hierbij staat de presentatie en de content volledig los van elkaar.”

Topje van de ijsberg

De website is het topje van de ijsberg. Onder water worden data uit meerdere bronnen ingelezen en beheerd. Fabrikanten van hoorhulpmiddelen, audiologische centra en audiciens hebben toegang tot het systeem om rechtstreeks op Hoorwijzer.nl hun gegevens te beheren. De beoordelingen komen vanuit meerdere onderzoeksbureaus: Mediquest en Kiwa Prismant.

"Met de grondig vernieuwde Hoorwijzer.nl zijn we klaar voor de toekomst. We krijgen veel positieve reacties op het nieuwe ontwerp”

Een vraaggericht design

Voor het designteam van Yard Internet leverde de grote hoeveelheid informatie de nodige hoofdbrekens op. Michiel Meerdink, designer van Yard zegt: “Hoorwijzer.nl bevat een enorme hoeveelheid informatie die via vele paden toegankelijk is. We hebben gekozen om de belangrijkste klantpaden centraal te stellen. En de overige informatie via verschillende menu’s aan te bieden.”

Grote stap vooruit

“Met de grondig vernieuwde Hoorwijzer.nl zijn we klaar voor de toekomst. We krijgen veel positieve reacties op het nieuwe ontwerp”, zegt Angélique van Lynden, projectmanager van Stichting Hoormij. “Het was een intensief project. Yard Internet heeft aangetoond zowel design als technische integratie te beheersen.”

Toegankelijkheid

De site moest ook toegankelijk zijn voor doofblinden. Zowel voor personen die gebruikmaken van een spraakcomputer als ook voor doofblinden die werken met vergrotingssoftware. Gedurende een aparte sessie met doofblinden hebben zij, Yard Internet direct van waardevolle feedback voorzien. Deze feedback is uiteraard verwerkt in Hoorwijzer.nl.

Meer weten?

Wil je meer weten over de ins & outs van dit project of sparren met Martin Donk over jouw vraagstuk?

Neem contact op