Home
Projecten Een vernieuwd blog platform voor ondernemers

Een vernieuwd blog platform voor ondernemers

AFAS biedt met inspireertbeterondernemen.nl dagelijks nieuwe inspirerende content op het gebied van HRM, Accountancy, Finance & Ondernemers. De online marketeers van AFAS hebben de laatste maanden intensief met Yard Internet samengewerkt om de websitebezoeker een nog prettigere ervaring te bieden.

  • 14.000+ actieve bezoekers per maand
  • 50+ toolkit aanvragen per week
  • 30% verkeer vanuit social berichten

www.inspireertbeterondernemen.nl

Van speeltuin naar professioneel marketing instrument

Ooit opgezet als een experiment heeft het platform inspireertbeterondernemen.nl de laatste jaren een flinke groei doorgemaakt. Het doel van de site is het bieden van inspirerende artikelen aan professionals en om ze te helpen zichzelf, hun team en de organisatie verder te ontwikkelen. De site ontgroeide de pioniersfase. Het bezoekersaantal nam toe en het bij de tijd brengen van de site was noodzakelijk.

Naar een betere gebruikerservaring

Jop Hessel, online marketeer van AFAS: “We hebben in Yard Internet een professionele partner gevonden die ons helpt de site verder te optimaliseren. Samen hebben we nagedacht over een betere user experience op de website. Een voorbeeld hiervan is infinite scroll. Een slimme manier om lezers te blijven boeien en de content beter tot haar recht te laten komen. Ook de verbeterde snelheid draagt bij aan de prettige ervaring. Ik ben zeer enthousiast over de samenwerking met Yard Internet, omdat ze veel kennis van zaken hebben, van zowel de voorkant als de backend van WordPress-platformen.”

“We hebben in Yard Internet een professionele partner gevonden die ons helpt de site verder te optimaliseren."

Oneindig veel inspiratie via blogs, podcasts, video's en toolkits

Om bezoekers nog meer te inspireren op de website, is het mogelijk om via een infinite scroll oneindig te blijven doorlezen op de website. Voor de webredacteuren van AFAS is het van belang om goed te kunnen inzien welke artikelen veel gelezen worden. Aan Yard de uitdaging om de infinite scroll pagina's zo in te richten dat alleen die artikelen gemarkeerd worden als gelezen, die ook daadwerkelijk gelezen zijn.

Experimenteren met progressive profiling

De online marketeers van AFAS experimenteren volop met progressive profiling; het stapsgewijs verzamelen van bezoekersgegevens. Doel is om bezoekers nog meer persoonsgerichte mailings te kunnen versturen. Hiertoe maakt AFAS gebruik van Act-on.

Verleiden van bezoekers

Nicol Nijland, projectleider en usability expert van Yard Internet: “Ik vind de samenwerking met AFAS prettig en inspirerend. Zij waarderen onze inbreng enorm. Met name het onderdeel waarbij we in stapjes klantinformatie verzamelen, het zogenaamde progressive profiling, vind ik erg interessant. Hoe verleid je bezoekers om hun gegevens achter te laten? Ik vind dat we hier goed in geslaagd zijn.”

Meer weten?

Wil je meer weten over de ins & outs van dit project of sparren met Nicol Nijland over jouw vraagstuk?

Neem contact op