Home Online performance

Is je website online goed vindbaar in zoekmachines? Doen bezoekers op de website wat je wilt dat ze doen? Vinden ze wat ze zoeken en zijn je bezoekers tevreden met de geboden informatie en functionaliteiten? Kortom is de online performance goed?

Yard Digital heeft User Experience (UX) en SEO specialisten in huis die antwoord geven op bovenstaande vragen.

Meten is weten, jouw site verdient continu aandacht. UX onderzoek levert vaak verrassende inzichten op.

SEO advies

Op welke zoektermen wil je gevonden worden? En op welke positie sta je in Google? Yard Digital gaat samen met jouw aan de slag met een zoekwoordenanalyse. Op basis van deze resultaten analyseren we de huidige content en brengen we verbeteringen aan. Daarnaast adviseren en ondersteunen we je bij de realisatie van nieuwe content. Desgewenst kunnen we periodiek een positiescan uitvoeren en je website structureel optimaliseren.

User Experience onderzoek

Door User Experience onderzoek kom je erachter of bezoekers uw website gebruikersvriendelijk vinden. Je krijgt inzicht in:

  • De factoren die van invloed zijn op de traffic naar en op uw website;
  • De factoren die van invloed zijn op de conversie op uw website; wordt de website daadwerkelijk gebruikt zoals bedoeld?;
  • De gebruikerservaringen en tevredenheid van de website, door eindgebruikers;
  • Hoe de website scoort ten opzichte van andere soortgelijke websites (benchmark);
  • Verklaring en achterliggende redenen voor cijfers uit Google Analytics.

Yard Digital voert UX onderzoek uit. Gezamenlijk bepalen we het doel van het onderzoek. Op basis daarvan bepalen we welke onderzoeksmethode de beste inzichten geeft. Je ontvangt een rapportage met resultaten en een advies voor optimalisatie. Lees ook het artikel van Nicol Nijland over UX-onderzoek.

Google Analytics

Met uw website wil je resultaten boeken. Je wilt bijvoorbeeld e-mailadressen genereren, kennis aanbieden, kennisdelen activeren of online verkoop stimuleren. Op basis van de gestelde KPI’s richt Yard Internet dasbhoards in, zodat je eenvoudig conversiedoelen kunt meten. Matchen de verwachtingen niet met de resultaten dan adviseren wij pro-actief over verbeter mogelijkheden.

Yard Digital is jouw geschikte online partner

  • Schat aan ervaring. Onze mensen kennen uw werkveld en de beschikbare online middelen. Met Nicol Nijland heeft Yard Digital bijvoorbeeld een senior user experience researcher in huis. Ze heeft diverse websites onder de loep genomen, waaronder NU.nl, Kieskeurig.nl, VTwonen, SBS|Veronica en rodekruis.nl
  • Een fijn project. Samenwerken gaat niet vanzelf. We investeren in een prettige, open werksfeer. Onze adviseurs zijn opgeleid om met behulp van gevarieerde interactieve werkvormen in groepsverband resultaten te boeken.
  • Leren van en met elkaar. We brengen je in contact met vergelijkbare organisaties zodat u van elkaar leert. We organiseren met regelmaat intervisie en kennissessies.

Gerelateerde blogs

UX onderzoek: wat het is & hoe je het inzet
Een gebruiksvriendelijke website is essentieel om bezoekers van je website…

Meer weten?

Wil je meer weten of sparren met Nicol Nijland over jouw vraagstuk?

Neem contact op